Serwis opon

Prawidłowo ustawiona geometria kół, odpowiednia rotacja opon oraz właściwe ciśnienie to nie tylko oszczędność w zużyciu paliwa, ale również bezpieczeństwo. Pomóż sobie i Twojej rodzinie bezpiecznie dotrzeć do celu.

Nasza firma posiada wysokiej klasy sprzęt nowoczesny sprzęt do kompleksowej obsługi ogumienia w Państwa pojeździe  który pozwala nam na szybkie i sprawne działanie.  Przeprowadzamy inspekcję stanu opon, wyważymy i wymieniamy Państwa opony, a kiedy nadejdzie czas aby wymienić je na nowe, określimy prawidłowy rozmiar i rodzaj opony do samochodu i typu jazdy.  Państwo w tym czasie,  w naszej poczekalni będą mogli przejrzeć prasę i napić się cieplej kawy.

Mamy również do zaoferowania możliwość napompowania opon azotem (ciśnienie w oponach jest stabilniejsze, co korzystnie wpływa na trwałość opon oraz bezpieczeństwo jazdy). Wierzymy że znajdziesz u nas właściwe rozwiązanie.

Korzystamy z wyważarki  UNI-TROLL / TROLL 2251

Wyważarka ta przeznaczona jest do dynamicznego wyważania kół samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Oryginalne rozwiązania konstrukcyjne maszyn zapewniają bezpieczeństwo, prostotę i wygodę obsługi, dokładność pomiarów jak również dużą niezawodność oraz krótki czas wyważania koła.

Zaletami wyważarki TROLL są:

  • automatyczny, ultradźwiękowy pomiar parametrów wyważanego koła (USG)
  • podprogramy auto kalibracji , „ukryty ciężarek”  czy ALU – umożliwiający pracę z felgami aluminiowymi
  • nowoczesny układ pomiarowy z komputerową techniką przetwarzania danych zapewniający dużą dokładność i szybkość pomiarów
  • możliwość wyboru podprogramów obsługi kół, także z obręczami z lekkich stopów, przy pomocy wszystkich rodzajów ciężarków, zarówno klejonych jak i przybijanych 
  • możliwość skokowej regulacji dokładności wyważania, stosownie do jakości i masy wyważanego koła 
  • łatwość programowania i przeprowadzania pomiaru dzięki ergonomicznemu układowi przycisków pulpitu wyważarki 
  • współpraca maszyn ze specjalnymi uchwytami, pozwalająca na sprawne mocowanie większości produkowanych kół 
  • system auto kalibracji, pozwalający użytkownikowi na samodzielne wyregulowanie układu pomiarowego maszyny w przypadku zaistnienia podejrzeń o niewłaściwe wskazania wielkości niewyważenia
  • syntezator mowy, wspomagający użytkownika maszyny komunikatami słownymi, ułatwiającymi i sugerującymi metodykę postępowania przy wyważaniu koła tzw. system wspomagania wyważającego 
  • automatyczny, ultradźwiękowy pomiar parametrów wyważanego koła 
  • komórki pamięci parametrów najczęściej wyważanych kół
  • elektroniczne, szybkie przeliczanie wyników pomiarów, po zastąpieniu w pamięci operacyjnej maszyny niewłaściwych - prawidłowymi parametrami wyważanego koła
  • Nowa, szybka grafika komputerowa, obrazująca na wiele sposobów wielkości i miejsce niewyważenia  
  • pneumatyczny hamulec wrzeciona w miejscu niewyważenia ułatwiający lokalizację miejsca niewyważenia i przybijanie bądź klejenie ciężarków 
  • system dynamicznej optymalizacji wagowej, obejmującej obydwie płaszczyzny korekcji pozwalający na optymalne dobranie niewyważeń obręczy względem opony 
  • system minimalizacji geometrycznej, pozwalający na dobranie geometrycznych bić promieniowych opony do bicia obręczy 
  • pomiar bić osiowych i promieniowych za pomocą czujnika ultradźwiękowego

Korzystamy również z montażownicy JANKA-K

Montażownice zostały skonstruowane w celu ułatwienia czynności odklejania, montowania i demontowania kół z obręczami stalowymi i stopowymi. Współpracujące ze sobą części mechaniczne i pneumatyczne pozwalają użytkownikowi obsługiwać wszystkie koła z najwyższą dokładnością bez ryzyka uszkodzenia obręczy czy też opony oraz z dużą oszczędnością czasu. Posiadana przez nas montazownica Janka-K jest przeznaczona do montażu i demontażu opon samochodów osobowych i dostawczych w tym opon niskoprofilowych i opon typu run-flat. Solidna budowa i niezależne, pneumatyczne ramię pozwalają wykonać prace szybko i sprawnie a precyzja wykonywanych ruchów niweluje ryzyko uszkodzenia opony czy też felgi. Urządzenie posiada w stole dwa siłowniki rozpierające lub w wersji z dużym stolem 26” trzy silowniki, co znacznie zwiększa silę zacisku. Urządzenie wyposażone jest w silnik 2- biegowy ( 7/14 obr./min.) Montazownica Janka-K posiada również pistolet do pompowania z manometrem, łyżkę montażowa oraz nakladkę na szczęki do felg aluminiowych.

Ciśnienie w oponach zimowych – Co warto wiedzieć

Prawidłowe ciśnienie zapewnia oponom najlepszą możliwą dla nich przyczepność, co szczególnie istotne jest zimą. W praktyce, nie zawsze jest możliwe bieżące dostosowywanie ciśnienia do aktualnej temperatury, szczególnie w przypadku często zmieniających się temperatur w zimie. Dlatego też, kiedy niskie temperatury utrzymują się przez okres kilku dni, zaleca się zwiększyć ciśnienie o 0,2 bara. Wynika to z pewnego rodzaju uśrednienia zakresu zimowych wahań temperatury w naszym klimacie.

Jakie są skutki zbyt niskiego ciśnienia w oponach?

  • wydłużona droga hamowania
  • pogorszona sterowalność pojazdu
  • znoszenie na boki podczas jazdy na wprost
  • „pływanie” w zakrętach
  • obniżenie przyczepności
  • większe zużycie paliwa
  • znaczące zmniejszenie żywotności opony

Niskie ciśnienie w oponach potrafi zwiększyć zużycie paliwa nawet o 4% (wg niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego GTÜ)